استراتژی چیست ؟ | راهبرد چیست ؟
برای استراتژی معانی و مفاهیم گوناگونی ارائه شده است از جمله :
بنا بر تعریف جانسون و شولز استراتژی یعنی «دامنهی فعالیت و مسیر حرکت سازمان در درازمدت که با خلق مزیتها، منابع لازم را برای تامین نیازهای بازار و انتظارات ذینفعان در محیطی چالشبرانگیز به دست میآورد.»
موضوعات کليدي در اجراي يک استراتژي(راهبرد) تجارت الکترونيکي را می دانید؟
امروزه با توجه به تلاش شرکتها براي رويارويي با تغيير و پيچيدگيهاي محيط بازرگاني، چارچوب مديريت استراتژيک، يادگيري سازماني، سياست سازماني، فرهنگ سازماني، شناخت و استدلال، تصميمگيري و پوياييهاي گروهي در سازمانها اهميت بيشتري يافتهاند.
آنچه که در مورد هر شرکتی ثمربخش است، آن است که کار تدوین استراتژی با بررسی وضعیت منحصر به فرد آن شرکت انجام شود و سپس اهمیت نسبی جایگاه صنعت، توانمندی های داخلی و توازن میان آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد. جایگاه شرکت در بازارهای مختلف چگونه است؟ رقبای آن تا چه حد قوی هستند؟ چه میزان از تکامل و توسعة احتمالی صنعت در کوتاه مدت مبهم است؟
برای آطلاعات بیشتر به مقالات ذیل مراجعه کنید :
درسهایی از الگوهای تکامل استراتژی (راهبرد) بخش اول